Wilma iOS-uppdatering förutsätter ny inloggning

Den 13.9.2022 utkommer den nya versionen 2.1.5 av Wilma iOS-appen. Efter att uppdateringen är installerad kommer man att behöva göra en ny inloggning i appen på iPhone och iPad. Användare som har flera Wilma-användarnamn bör logga in i den uppdaterade appen med alla sina Wilma-användarnamn, för att dessa användarkonton ska synas i appen såsom förut.

En ny inloggning krävs på grund av att apphanteringen har flyttats från det gamla kontot Visma InCommunity Oy till Visma Enterprise Oy. I och med den här ändringen kommer användarkontona att tömmas vid 2.1.5-uppdateringen och man behöver logga in på nytt för att kunna använda iOS-versionen av Wilma-appen.

Här finns instruktioner för hur du lägger till ett användarkonto: Wilma-appen för iOS-enheter

Om du har glömt lösenordet kan du byta det genom att klicka på Glömt lösenordet-länken i appens inloggningsruta.
 

Ändringen gäller inte dem som använder Wilma-appen med Android och dessa personer behöver alltså inte göra någon ny inloggning.